Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer
Group 10

Bewegend leren

De manier waarop wij nieuwe vaardigheden aanleren of aangeleerde vaardigheden automatiseren kan per kind, per groep of per schooljaar verschillend zijn. Dit omdat elk kind en ook elke groep verschillend is. Bijvoorbeeld bij een echte jongens groep waarbij voetbal centraal staat, zal waarschijnlijk regelmatig met ballen geoefend worden. Of bij een muzikale groep kan ook via liedjes en ritmes vaardigheden worden aangeleerd. Maar daarbij vergeten we niet de kinderen die hier minder affiniteit mee hebben. Elk kind heeft weer een andere voorkeur, maar daarnaast versterken deze verschillende manieren elkaar ook.

Naast dat het voor de kinderen leuk is om de manier van leren te variëren en te combineren, kunnen de kinderen zich hierdoor ook beter concentreren.