Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Ons onderwijs

Timmermannen, directeuren, leerkrachten, advocaten, verpleegkundigen.

Als u op een reünie van uw eigen basisschool rond zou kijken, dan heeft elke klasgenoot een eigen verhaal.

Allemaal verschillende beroepen… Allemaal verschillende vervolgopleidingen… Maar op de basisschool allemaal in dezelfde klas.

In een klas met kinderen zitten allemaal verschillende persoonlijkheden, talenten en toekomstverhalen. Wij vinden het belangrijk dat elk kind ziet waar hij of zij goed in is of juist nog lastig vindt. Elk kind moet zich ontwikkelen om een nieuw doel te behalen, maar het doel moet voor het kind wel haalbaar zijn. Dit doel kan voor elk kind dus verschillend zijn.

Bij ons op school werkt een klas bij een vak binnen hetzelfde (sub)domein, bijvoorbeeld breuken. Doordat de kinderen allemaal binnen hetzelfde domein werken zijn de kinderen met elkaar verbonden. Maar binnen dit domein werkt elk kind op zijn eigen niveau en wordt daarbij uitgedaagd om zijn volgende doel te behalen. Sommige kinderen hebben meer tijd nodig om zich een vaardigheid eigen te maken. 

Andere kinderen hebben aan een paar sommen genoeg om een volgende uitdaging aan te gaan. Wat dus kan betekenen dat een kind sneller of langzamer door de leerstof heen gaat. Dit kan per domein of per vak heel verschillend zijn voor een kind. Kortom… Wij proberen elk kind in zijn waarde te laten, maar wel uit te dagen om het beste uit zichzelf te halen.